Should've known you was trouble from the first kiss.

Trodde min helg skulle bli lugn, men icke! Jeanette smsade mig efter träningen i lördags och frågade om jag var på att dra till Lipz, givetvis var mitt svar! När kvällen senare kom orkade inte vi ta oss till Trollhättan så vi hamnade på Mortens ist, men det var trevligt det med, knepig kväll men kul :)
Morgonen därpå styrde jag norrut, mellanlandade hos Kenny och Therese innan vi åkte vidare till Tanumstrand för brunch. Och gooooott var det, väl hemma hos morbror somnade jag på soffan och vaknade vid 18, så det blev en kortvisit hos min far och sedan hos farmor innan jag drog mig hemmåt.


Igår var det ju årets mest patetiska dag. Jag säger inte detta är att jag är singel och bitter, utan att det är så otroligt fjantigt!
Kärleken till en annan person ska man visa på ett eller annat sätt, varje dag, året runt. Oavsett om det är en middag, närhet, text eller verbalt, alla har sina sätt att uttrycka sig och det är tanken som räknas, right?
Den här dagen tar ju givetvis butikerna till sin heliga rätt och förstorar upp för att få konsumenterna att köpa mer och samtidigt ge oss singlar en spark i magen, tvii på er!
Hursom var jag grymt nere igår, inte heller så konstigt. Nu är jag singel på "riktigt" igen och jag vet inte vad jag ska säga om det när det inte helt var mitt första val. Men jag antar att det blir bäst såhär.
Jag slutade 7 och jag ville inte åka till gymmet direkt för vad skulle jag göra resten av kvällen då? Så jag gick in till mina tjejer på MQ och tjötade med dom tills stängning, då var jag tvungen att bege mig till stan. Jag tog det bara lugnt, hade ingen stress hem, ville inte dit och bli påmind.

Så jag blev överlyckligt igår när jag blev tillfrågad om jag ville jobba på MQ idag (skulle annars varit ledig tis,ons och tors- Eller ja torsdagen har sedan länge varit bokad att jag skulle jobba på MQ) så denna veckan kör jag 6 dagar, så skönt, mindre tid att tänka och känna efter och mer tid att försöka vara glad och lägga allt bakom mig.
En tidigt morgon blir det även om jag då är ledig imorgon, ska tvätta, träna och träffa Jessica (äääääääntligen!), det är så mycket att pressa in på lite tid, SKÖNT!

Förra veckan hade jag fööör mycket tid att tänka på, så det jag har kommit fram till är:
Jag tar ALLTID "första bästa" och detta har jag gjort sen jag var 15 bast, illa. Jag har allt för lätt för att bli kär, men denna gången tillät jag inte mig själv det, trodde jag iaf.
Räknar jag tillbaka på dom senaste 10 killarna så har dom bara avlöst varandra, vissa med knappt en månad emellan. Men då får ni tänka på att jag inledde ett långt förhållande när jag var 16 och blev singel igen när jag var 19, så det som hände innan dess räknas inte haha ;)
Men trots att jag hade blivit äldre och mognare föll jag tillbaka i samma gamla mönster, men icke nu längre. Nu måste jag skärpa mig, jag är nog bara kär i kärleken, tror jag?

Sen har jag två alternativ för att få det jag vill ha i livet:

Nr 1: Jag köper ett hus och anlitar endast byggfirmor med snygga anställda ;) Skitbra, jag ringer hem dom och ber dom kolla på det ena och det andra och ber dom lägga upp en offert/plan på vad som behöver göras så får dom komma tillbaka på yttligare ett möte. På så vis kan jag spana och även få deras visitkort, skulle jag även få någon på fall så hoppas jag att han kan fixa det mesta i huset eller att han har bekanta som kan hjälpa till och då kommer jag slippa betala för arbetet, MASTERPLAN! Ibland har jag mina ljusa stunder haha!

Nr 2: Jag tar en eller två veckors semester i Skottland (för dom pratar så gött där) och jag finner min drömman och flyttar in i hans hus där jag sätter min egna prägel på det och hämtar givetvis hem min största kärlek, Metal! ♥

Min drömman har: grova armar (helst tatuerade, inget krav det kan ju läggas till med tiden haha) fin ryggtavla, djupa bruna ögon, ett bländande leende och vara härligt arrogant med en längd som gör att jag får nackspärr. Vi ska kunna ha en hård jargong men också kunna prata om allt. Inte alltid behöva umgås med varanda utan kunna hitta på saker med vännerna utan att det skapar kaos. Men samtidigt ska han inte ha svårt för att ha med min bland hans vänner eller visa offentligt att det faktiskt är mig han tycker om. Och emellan åt, överraska mig med saker jag aldrig hade räknat med.
Har du ännu inte förstått det så vill jag helst ha en man i arbetskläder/uniform, på ett eller annat sätt ;)
Så känner du den här personen eller vet vart jag kan finna honom, var då vänlig att kontakta mig haha.

Btw, fasiken va bra Couger Town var i kväll, åh älskar det programmet!♥
Efter The Middle ska jag nog ta en dejt med John Blund, kan behöva all sömn jag bara kan få, för det är inte mycket jag lyckas fånga. Kan inte riktigt slappna av, drömmer mardrömmar igen och vaknar ofta upp med panik eller letar efter något som jag vet inte existerar bredvid mig. Men att klaga är väl fel?

Detta inlägget blev visst väldigt långt, men det var tydligen mycket som behövde bli sagt (för det mesta var sååå seriöst haha).
Jag hoppas iaf att du skrattade med mig Emma ;)

/LNK

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahahahah, du är för go! Anlitar du en massa byggarbetare flyttar jag in hos dig och hittar mig en egen man ;) CHAI <3

2011-02-16 @ 23:28:25
Postat av: Anonym

Du är så välkommen så hjärtat! Du kan få ett eget rum för jag ska ha ett STORT hus! Haha :)

Chaaai! <3

2011-02-18 @ 21:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0